.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بیانیه مجمع جوانان اصلاح طلب گلستان پیرامون شکل گیری نسل دوم اصلاح طلبان

 به گزارش گرگان خبر در این بیانیه آمده است:

تاریخ اصلاح طلبی چه پیش و چه پس از شکل گیری نظام جمهوری اسلامی در کشور ما، تداوم حرکت و جریان خودرا مدیون و مرهون حضور و کنشگری نسل جوان اصلاح طلب بوده است. این نسل تغییرخواه و آرمانگرا، همواره با تشریک مساعی با رهبران و شخصیت های متفکر اصلاح طلب، تقویت تحصیلات و آگاهی و تزریق انرژی و افکار نو در کالبد اصلاحات، نقش به سزایی در زنده نگاه داشتن جریان اصلاح طلبی هم درسطح جامعه و هم در لایه های دولتی ایفا کرده است.
نیک به یاد داریم که در سالهای بهار اصلاحات، «خاتمی» نسل جوان را بیش از هر قشری مورد توجه و تمرکز دولت قرار داده بود و نهایتا توانست با محوریت همین نسل، گفتمان جامعه مدنی را در عرصه های دانشگاه، آموزش و فرهنگ، وسیاست تثبیت کند و پیش ببرد. در عرصه کنشگری سیاسی نیز، جوانان اصلاح طلب همواره با ارتباط تنگاتنگ و مداوم با بزرگان و نظریه پردازان جریان خود بوده اند که توانسته اند به صورت دوطرفه، تعاملی بین «تحرک» و «تفکر» در جریان اصلاحات را ایجاد کنند. به عبارتی، در طول تاریخ اصلاح طلبی، ظهور و بروز «جریان جوان اصلاح طلب»، در طول و نه در عرض جریان اصیل اصلاحات تعریف شده است.
اما پس از سال ۸۴ و با ظهور اقتدارگرایان، عرصه بر اصلاح طلبان تنگ شد و به خصوص پس از سال ۸۸ نسل جوان و تربیت یافته ی سالهای اصلاحات به گوشه رانده و منزوی شدند. از یاد نمی بریم که محروم ساختن جوانان اصلاح طلب از حقوق و آزادی های سیاسی - اجتماعی خود در طول سال های سخت ومحدود اخیر، نهایتا شبکه ها و بنیانهای ارتباطی و تشکیلاتی اصلاح طلبان را سست و تعامل درون جبهه ای اصلاح طلبان را نیز تضعیف کرد. همچنین اقتدارگرایان همواره کوشیده اند تا در صدد اختلاف افکنی و ایجاد بدبینی بین جوانان و بزرگان اصلاح طلبی بر آیند. اما در آوردگاه انتخابات ۹۲ ، با هوشمندی جوانان و تجربه ورزی شخصیت های متفکر، محوری و با تجربه جریان «دوم خرداد»، جبهه اصلاح طلب توانست مجددا بر روی پای خود ایستاده و با اندک تمهیدات و فرصت ها، بازی را مجددا به نفع عقلانیت، مردم سالاری، اعتدال و آزادی در سطح سیاسی کشور بازگرداند. انتخابات سال ۹۲ نشان داد اصلاح طلبان، به عنوان کنشگران هوشیار عرصه سیاسی، می توانند در هر دوره ای با تطبیق، تدقیق و به روزرسانی گفتمان و روشهای خود، راهبرد کلی اصلاحات را در عین تکثر، زنده نگاه داشته و حفظ کنند.
به نظر می رسد، تجربه حوادث تلخ گذشته و شکست های جریان اصلاح طلبی، «باید و باید» بیش از همه درسی باشد برای تمام کسانی که خود را متعهد و معتقد به جبهه اصلاح طلبی برمی شمارند، تا بدانند پیروزی آن ها در سخت ترین شرایط نیز با همراهی و وحدت درون جبهه ای محقق و ممکن است. روشن است که در دوران کنونی، خواست و نقشه ی جریان اقتدارگرا استفاده از هر فرصت، ابزار و امکانی برای تفرقه افکنی، انشقاق و چند دستگی میان جبهه اصلاح طلب می باشد، روشی که بی شک در این روزهای شکست بیش از پیش توسط آنها مورد استفاده خواهد بود. یک نگاه رو به جلو و متکی بر تجربیات گذشته، روشن می سازد که نیاز امروز اصلاح طلبان چه جوان، چه میانسال و چه سالخورده، یک امر بیش نیست؛ «تقویت و وحدت جریان اصلاح طلب». قطعا این وحدت و تقویت نیز اتفاق نمی افتد جز با بازگشت به امر تقویت نهادها و تشکل هایی که در طول دو دهه گذشته در جریان اصلاح طلب برای آن هزینه شده، وقت صرف شده، فکر تولید شده و انرژی مصرف شده است.
مجمع جوانان اصلاح طلب استان گلستان(وفاق) معتقد است امروز هرگونه تاکید بر انشقاق نسلی و یا گفتمانی در جریان اصلاح طلب به ضرراین جریان خواهد بود. جبهه اصلاح طلب همانطور که در دو دهه گذشته توسط نظریه پردازان اصیل خود، اصول محوری و راهبردهای بلندمدت را تبیین نموده، همچنان بر محورهای اصلی گفتمان خود از جمله تقویت جامعه مدنی، توسعه آزادی های سیاسی، تبلیغ قانون گرایی، بهبود پاسخگویی مسوولان و تعامل صلح مدارانه با رقبا پایبند است. منش اصلاح طلبی نیز جز در حرکت در چارچوب نظام ، تکیه بر قانون اساسی و تعامل با سیاست گذاران حاکمیت تعریف نشده است.
ما جوانان اصلاح طلب استان گلستان اعلام می کنیم که همچنان بر گفتمان اصلاح طلبی ایستاده وهرگونه حرکت درست در شرایط کنونی را تنها در قالب تعامل، همراهی و هماهنگی با شخصیت ها، رهبران و احزاب اصیل این جریان ممکن می دانیم. در حالیکه چهره های اصلی و متفکران اصلاح طلبی، حتی در شرایط حاضر در انزوا و یا در حبس و محدودیت مطلق هستند، برجسته کردن بحث هایی چون «میدان ندادن به جوانان» و بحث های مشابه را هوشمندانه تعبیر نمی کنیم. همچنین اعلام می داریم در این برهه، تقویت شبکه های ارتباطی احزاب و نهادهای اصیل و انتشار آرمانهای مشخص اصلاح طلبی، راه ما خواهد بود و لذا تشکیل حزب و گروه های سیاسی جدید، بدون پشتوانه فکری لازم و ایجاد اتفاق کامل در جریان اصلاح طلب را امری مثبت و سازنده ارزیابی نمی کنیم.

مجمع جوانان اصلاح طلب استان گلستان(وفاق)


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.078 seconds.